måndag 17 september 2012

Ökenvandring

- ett liv som inte alltid är lätt

“ Han ledde sitt folk i öknen,
      evigt varar hans nåd. “
         Psaltaren 136:16

“Herre -
Ibland tycks mitt inre vara en en enda tom öken.
Min tanke och mina känslor fungerar inte.
Ditt ord säger mig ingenting.
Be kan jag inte.
Ibland tvivlar jag till och med på att du finns.
Här är jag nu med min tomhet, min torka, mina tvivel.
Jag lämnar alltsammans i dina händer,
så jag kan bli öppen för din närvaro.
Tack för att du aldrig tröttnar på mig
utan ständigt vill komma till mig.
Det gör ingenting,
att jag tycker att jag är misslyckad.
Du har ju sagt,
Att du skall fullborda ditt verk i mig.
Hjälp mig att lita på det löftet.”

                                           Okänd

 Guds löfte: 
“Nu gör jag något nytt.
Det spirar redan, märker ni inte det?
Jag gör en väg genom öknen, stigar genom ödemarken.”
Jesaja 43:19

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar