lördag 31 oktober 2015

Pilgrimsvandringstanke - Den största resan är resan inåt

 

Helgen som gick var jag med på en pilgrimsvandring – en vandring i höstens tid. Jag vill dela min tanke med dig och ge dig tanken på din resa.

Pilgrimsvandra är något jag och min man har gjort då och då sen fyra år tillbaka. Vi återkommer gärna till de där dagarna då en liten paus görs från det vardagliga och det världsliga som pockar på vår uppmärksamhet. 

En sak har alla människor gemensamt – vi gör en resa genom livet. Var livsresa är ensam i sitt slag precis som var människa är unik. Jag tror att vi kan göra långa resor världen över, på olika sätt vara med om ett händelserikt liv med allt vad ett mänskligt liv innebär och jag tror att den största resan är resan inåt. En resa som når det där djupet och den där känslan eller förvissningen om att man reser hem. Att pilgrimsvandra är ett sätt att med det yttre nå det inre. När ens kropp och tankar ställer in kompassen så är det som ande, kropp och själ som gör den där resan – resan för att nå det där hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar