lördag 10 oktober 2015

Green Day - Basket Case [Official Music Video]

I mina tonårsdagar strömmade varierad musik ur min stereo och dess högtalare. Ibland spelade den musik natt som dag och det hände att jag tyckte det var svårt att sova om jag inte hade musik som spelade i bakgrunden. Så här 10-15 år efter har jag ibland svårt med för mycket ljud runt omkring mig när jag går hemma eller när jag ska sova, vilket gör att stereon numera inte går så speciellt ofta. Däremot går alltid radio eller cd igång när jag kör bil och ofta på hög volym. Det är liksom lite roligare och lite mer tryck i bilen när stereon spelar musik och allra helst musik som jag "diggar" med i. Igår morse när jag körde bil till jobbet så spelade radio Kristianstad Green Day - Basket Case. Ett band - en låt som periodvis spelades mycket från mina och min brors högtalare i ungdomsåren. Jag vred ytterligare några steg på volymratten och bilen upplevdes gå med lite mer tryck och min kropp diggade med till denna låt som jag även i vuxen ålder tycker är en mycket bra låt och så där strax över tre minuter mötte jag med en god känsla tonåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar