söndag 23 juni 2013

Att göra fynd

 

DSC_0275

Jag har en viss förkärlek till secondhand och loppisar (och för de som känner mig vet att större delen av mitt hem består av secondhand-grejor). Jag tycker om tanken på att återvinna och återanvända. Där pengarna för de köpta varorna går till något bra ändamål och speciellt gillar jag  secondhand-butikerna som drivs för att människor i andra delar av världen ska få det bättre. Jag blir glad över att hitta något som kan vara minst lika fint som nytt och jag blir glad över fynden som känns mer unika än ett rea-plagg i en vanlig butik. I onsdags fann jag dessa tre plagg på Amnesty i Hörby. En kavaj som kommer användas som jacka under svala sommarkvällar, ett par shorts till de varma dagarna och en skön skjorta att ha lite när som. Efter redan ha använt plaggen infinner sig en viss förnöjsamhet över det nyinvesterade Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar