fredag 23 november 2012

Var finns nåden?

 

En upp och nedvänd värld. Var finns rättvisa? Var finns värde? Var finns nåd?

Jag kan söka igenom en hel värld utan att finna det och samtidigt är jag bara en bön bort. I den här världen kommer jag aldrig att finna tillräckligt med rättvisa så det skulle uppväga all orättvisa. Jag kommer aldrig kunna förtjäna mig till det värdet som jag egentligen har, för det värdet går inte att mätas eller ersättas med något i hela världen. Och var finns nåden när jag som allra mest behöver den…? Kanske bara en tanke en bön bort. Kanske när jag ger upp inför min Gud och låter mig betjänas av en himmelsk här. I världens ögon skulle jag räknas som förlorare men i evigheten vunnit seger.

Jesus säger hängd på korset: “Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör” (Luk 23:34)

Någon erbjuder en nåd som inget i hela denna värld kan ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar