onsdag 10 april 2013

Vila min själ

 

Under ett par år har jag sökt vila – vila för min själ. Efter ett intensivt och omvälvande år för tre år sedan, så kände jag av att det var dags att stanna upp, ta en paus och få tid till eftertanke. Men min tanke om paus blev inte så kännbart som jag tänkt. Att stanna upp, ge utrymme för paus, att släppa taget om göra saker och om aktiviteter i kyrkliga sammanhang var och är svårare än vad jag trodde. Men när hjärtat och själen inte är med på det man gör är det dags för en brytning. Istället för att tagit en paus för två och halvt år sedan gör jag det nu. Något borttappad och skör infinner sig ändå frid om att hitta hem. Vila min själ, Åhh Gud ge mig ny kraft.

2 kommentarer:

  1. Jag har besökt din blogg vid flera tillfällen, men inte regelbundet, men nu tog jag mig tid till att läsa de senaste månadernas inlägg. Ville bara säga att när jag läser så fylls jag av en inre värme av din äkthet och klokhet. Tack för dina ord!!
    Ber om vila och kraft.
    /Hanna E

    SvaraRadera